"Enterrement à Ornans" (Κηδεία στην Ορνάν)

αισχύλου-ορέστεια

''...Τι έγινε μετά δεν είδα, μα κι αν το είδα δεν το λέω. Αυτό που θα συμβεί όταν συμβεί,θα το γνωρίσεις...μην κλάψεις απο πριν για κάτι που δεν ξέρεις, με το ξημέρωμα θα ρθεί το μέλλον μην φοβάσαι, και όλα θα γίνουν τότε και θα τα μάθεις όλα..'' Aισχύλος-Ορέστεια

Δευτέρα, 27 Μαΐου 2013

Θέλω να σου χαρίσω -Αθανασία Δανελάτου


Θέλω  να σου χαρίσω  όλα μου  τα ποιήματα
και με την γλώσσα μου  το ζωντανό σου δέρμα
να ποτίσω  
ώσπου να βγάλει άνθη και κλαδιά  από  λέξεις –
τις  πιο δύσκολες-  που στα φυλλώματά σου μες
θα κελαηδήσω.
Θέλω  να μπερδευτούν οι κλώνοι μας μαζί  
να σπάσουν στον αγέρα οι στεναγμοί μας 
 για δυο λεπτά , μια ώρα, η μια ζωή  μέχρι 
η βαθιά μας ρίζα ν’ αντηχεί  μόνο την άναρθρη,


την μουσική σιωπή μας.

ποίηση: Αθανασία Δανελάτου
πίνακας:Claude Monet

H Aθανασία Δανελάτου είναι δικηγόρος (Αριστοτέλειο) με μεταπτυχιακές σπουδές (Πάντειο). Ζει και εργάζεται στην Πάτρα
 Αναδημοσίευση http://toparathyro.com/

Κυριακή, 26 Μαΐου 2013

Άννα Νιαράκη - Βεβαιότητες


   Βεβαιότητες


Εκεί κρύβεται
-το ξέρω-
στης νύχτας το γαλάζιο βλέφαρο,

το τέρας που ξορκίζω
με αϋπνίες

εκεί κρύβεται
-το ξέρω-
στης άνοιξης το στρίφωμα,

το μέσα φως μου
που
αρνείται να δεχτεί
τη βεβαιότητα-

ή έστω πιθανότητα-

να σβήσει.

Πίνακας:Georges de La Tour - Magdalen of the night light- Louvre

Σάββατο, 25 Μαΐου 2013

Το θρυλικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο κύκλος με την κιμωλία» από το 9ο ΕΠΑΛ και το Μουσικό σχολείο της Πάτρας


Η Θεατρική Ομάδα του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας και η Χορωδία Μικτών Φωνών και Συμφωνική Ορχήστρα του Μουσικού Σχολείου Πάτρας, υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Παιδείας του Δήμου Πατρέων, μετά την μεγάλη περσινή επιτυχία με την παράσταση «Το Μεγάλο μας Τσίρκο», παρουσίασαν χθες, το θρυλικό έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο κύκλος με την κιμωλία», στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.
Υπεύθυνος της Θεατρικής ομάδας, ήταν ο Καθηγητής Φώτης Λάζαρης και Διευθυντής της Χορωδίας -Ορχήστρας, ο Καθηγητής Τάσος Καραγιάννης.




 Η Θεατρική Ομάδα του 9ου ΕΠΑΛ Πάτρας ανέφερε σε ανακοίνωσή της, «το έργο μας, είναι ένα ποιητικό παραμύθι στο οποίο διαπλέκονται μαγικά το τραγικό με το κωμικό στοιχείο. Η ηρωίδα του έργου, ταπεινή υπηρέτρια στο παλάτι, διατρέχει χίλιους κινδύνους για να σώσει το μικρό διάδοχο, παρόλο που δεν είναι δικό της παιδί. Έτσι, η καλοσύνη και η στοργή αποδεικνύονται δυνατότερες από τους δεσμούς αίματος. Κάθε πλάσμα ανήκει σε εκείνον που το πονάει και το φροντίζει.
Στους εξαιρετικά δύσκολους καιρούς που ζούμε, εμείς οι μαθητές, μέσα από ατελείωτες πρόβες, στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που διαθέτουμε, διαπιστώσαμε ότι το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ είναι ιδιαίτερα επίκαιρο και αποτέλεσε για μας κλειδί για να καταλάβουμε πολλές από τις αιτίες των συμφορών του σύγχρονου βίου μας».
Συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές ιδιαίτερα στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς τους!!!

Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

Παρουσίαση βιβλίου της Μαρίας Κωστούρου "Σιωπηλή συνομιλία".


Ένα πρωτότυπο βιβλίο για τη σχέση μας με τα μουσειακά αντικείμενα παρουσιάζεται την Παρασκευή 24 Μαΐου.

Ένα πρωτότυπο βιβλίο με ιστορίες που δανείζονται αφορμές από μουσειακά αντικείμενα παρουσιάζεται την Παρασκευή 24 Μαΐου 2013, 8.30 μ.μ. στη νέα αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου Πατρών (Παλαιό Αρχαιολογικό Μουσείο, Aράτου & Μαιζώνος). Πρόκειται για το βιβλίο της Μαρίας Κωστούρου "Σιωπηλή συνομιλία".

Για το βιβλίο θα μιλήσουν η Κατερίνα Αλεξοπούλου, Δρ. Πανεπιστημίου Σορβόννης, ΑΤΕΙ Πάτρας και η Δήμητρα Αλεξίου, φιλόλογος, ΜΑ Cultural Manager.

Εννέα ιστορίες, εννέα μουσειακά αντικείμενα και οι άνθρωποι πίσω από αυτά, αποτελούν το βασικό πυρήνα του βιβλίου. Εννέα ιστορίες που μας προσκαλούν να γίνουμε συμμέτοχοι μιας πραγματικότητας όπου το παρελθόν κυλά στο παρόν και το πλουτίζει με μνήμες, συνειρμούς και αναπάντεχες συνδέσεις. Ως αφορμή, λοιπόν, για μια σιωπηλή συνομιλία ανάμεσα στο αντικείμενο και τον αναγνώστη, οι ιστορίες αυτού του βιβλίου είναι ανοικτές σε προσωπικές ερμηνείες και σημασίες στο ατομικό "εδώ".
Το βιβλίο συνοδεύεται από ζωγραφικά σχόλια του ζωγράφου Παναγιώτη Καρώνη.

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Αν είναι θαύμα....


Αν είναι θαύμα

άσ’ το μονάχο του να επιβληθεί.
Μην το παρουσιάζεις σα να ’ναι το πρώτο 
που συνέβη γενικά
κι άλλο ποτέ του δεν συνέβη.
γιατί μπορεί και να φανεί
πως καταπιάστηκες
με ό,τι πρόχειρο σου έτυχε προχθές
και πως το πρόχειρο 
σημαντικά το ονομάζεις.

Είδα προχθές – έτσι να μας τα πεις –
το ρούχο που γινόταν σώμα,
που έπαιρνε μετά και άναβε
κεριά στα ερημοκλήσια,
θάμνους λαμπάδιαζε
και η φωτιά γινόταν πέτρα.

την πέτρα είδα που άνοιγε 
προς το αγνώριστο που περιείχε.

Είδα προχθές – έτσι να πεις –
απέραντο λευκό πανί
τον παγετώνα του αιώνα
 να μπαινοβγαίνει στο τοπίο αυτό
 να καίγεται
 να λιώνει
 ν’ απολιθώνεται μετά
 σε άμμο.

 Και μέσα στα παράδοξα αυτά
  είδα επιτέλους το θαύμα
  να μου συστήνεται 
  ως πράξη απλή 
  συνηθισμένη:

 Χαϊδεύω τον ίσκιο μου
  και νιώθει.
  Χτυπάει το αίμα μου
  και του ανοίγω.
  Ανασταίνεται η θυσία μου
  και μ’ αγαπάει.

 Και πράξη ακόμα πιο απλή.
 Όπως, ας πούμε, με την λέξη πέτρα
 ανοίγει η πέτρα
 προς την ανάσταση που περιέχει,
 έτσι, με λέξη μάτια
 ανοίγουν τα μάτια μου
 και  βλέπω.


ΤΟ ΘΑΥΜΑ, Σπύρος Λ. Βρεττός 
Από τη συλλογή Πράξη απλή, Εκδ. Γαβριηλίδη, 2003
"The desperate man" Gustave Courbet

Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

,,,, την πίκρα που στάζει το μάτι σου


Γεύομαι την πίκρα που στάζει το μάτι σου,
τις απατημένες αλήθειες που μας τις πούλησαν χρηματιστές και τραπεζίτες,
την πιστή αλήθεια που με οδηγά να σπάσω το κεφάλι μου πάνω στον τοίχο,
το μακάβριο χαμόγελο μπροστά από τα όνειρά μας που αυτοκτόνησαν.
Γεύομαι το κρύο που εκπέμπουν οι φωνητικές σας χορδές,
γεύομαι αυτά που κάποιοι βρίσκουν ξινά, πικρά και δύστροπα.



Ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος.  Δίπλωμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Ζωγραφική: Πέτρος Κωστούλας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ν.Ιωνία-Βόλου 1967.
Σπούδασε  Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών-διεθνών σπουδών, μεταπτυχιακό Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων. Παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής σε παιδάκια δημοτικού στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του συλλόγου γονέων ενός δημοτικού στην Ηγουμενίτσα. 


...η μοίρα μας δειλιάζει, το αύριο μουλιάζει.


Τα ζώα ζουν, οι άνθρωποι υπάρχουν,
τα σκουλήκια σέρνονται, οι ανάγκες μας λιγώνονται.
Τα φίδια έρπονται, οι ψυχές μας εκτοξεύονται,
οι δεινόσαυροι κραυγάζουν, οι ψείρες μας μιλούν.
Οι ψευτιές ανασαίνουν, οι αλήθειες πεθαίνουν,
η αγωνία γονατίζει, η αγκαλιά φυλακίζει.
Το φως σκοτεινιάζει, το σκοτάδι φωτίζει,
οι καρδιές μας ραγίζουν, οι ανάσες μας σφραγίζουν.
Τα θέλω χτυπούν σε τοίχους, τα αγαπώ πληθαίνουν,
τα ζήτω ψιθυρίζουν, τα τέλος αυγαταίνουν.
Οι ζωές αρρωσταίνουν, οι θάνατοι ανασταίνουν,
η μοίρα μας δειλιάζει, το αύριο μουλιάζει.


Ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος.  Δίπλωμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Ζωγραφική: Πέτρος Κωστούλας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ν.Ιωνία-Βόλου 1967.
Σπούδασε  Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών-διεθνών σπουδών, μεταπτυχιακό Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων. Παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής σε παιδάκια δημοτικού στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του συλλόγου γονέων ενός δημοτικού στην Ηγουμενίτσα. 



Ψηλάφισε το άνθος και κόψε τον καρπό που με βαραίνει.


Πολλή μοναξιά
Πολλή μοναξιά.
Γιατί να χανόμαστε σαν φύλλα μες στον άνεμο ?
Γιατί να μην είμαστε όλοι μια αγαπημένη παρέα ?
Γιατί να μην αγκαλιαζόμαστε μέχρι να λιώσουμε ?
Γιατί να μην ζούμε όλοι στον ίδιο τόπο και να κρατιόμαστε χέρι χέρι σχηματίζοντας έναν γιγάντιο κύκλο ?
Το πρόσωπό σου με ανασταίνει.
Μίλα μου χωρίς ειρμό.
Πότισέ με πριν ξεραθώ.
Κουράστηκα να σκέφτομαι.
Κουράστηκα να είμαι μόνος.
Ψηλάφισε το άνθος και κόψε τον καρπό που με βαραίνει.
Πολλή μοναξιά εντός και γύρω μου.
Βαρέθηκα να μαραζώνω μοναχός μου.
Πολλή η μοναξιά.


Ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος.  Δίπλωμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Ζωγραφική: Πέτρος Κωστούλας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ν.Ιωνία-Βόλου 1967.
Σπούδασε  Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών-διεθνών σπουδών, μεταπτυχιακό Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων. Παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής σε παιδάκια δημοτικού στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του συλλόγου γονέων ενός δημοτικού στην Ηγουμενίτσα. 


Tαινία χωρίς εικόνα, μουσική χωρίς νότες, πατρίδα χωρίς σύνορα....


Δρόμος με τρεις κατευθύνσεις, χωριό με ουρανοξύστες,
ταινία χωρίς εικόνα, μουσική χωρίς νότες, πατρίδα χωρίς σύνορα, κράτος χωρίς υπηκόους, σχολεία χωρίς μαθητές,
πανεπιστήμια χωρίς φοιτητές, πρόταση χωρίς τελεία,
ποίημα χωρίς νόημα, άνοιξη χωρίς άνθη, χειμώνας χωρίς κρύο, καλοκαίρι χωρίς θάλασσα, ουρανός χωρίς ήλιο, ποτήρι χωρίς πάτο, τσέπη δίχως φράγκο, παντελόνι χωρίς μπατζάκια.

Ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος.  Δίπλωμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Ζωγραφική: Πέτρος Κωστούλας. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Ν.Ιωνία-Βόλου 1967.
Σπούδασε  Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών Επιστημών-διεθνών σπουδών, μεταπτυχιακό Διοίκηση Πολιτισμικών Μονάδων. Παραδίδει μαθήματα ζωγραφικής σε παιδάκια δημοτικού στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του συλλόγου γονέων ενός δημοτικού στην Ηγουμενίτσα. 

Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013

Ήρθα για να είμαι αναλώσιμος

Ξαπλωμένος πάνω στο ίδιο κρεβάτι
περπατώντας πάνω στους ίδιους δρόμους
ακούγοντας τα ίδια τραγούδια
ατενίζοντας το ίδιο ξεραμένο χιόνι.
Ήρθα για να είμαι αναλώσιμος
μια παραγκωνισμένη φιγούρα
ένας ρυτιδιασμένος άγγελος-υπηρέτης
ένας κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν καημός.
Ψυχή ποτισμένη με ξύδι και χολή
κουρασμένα βήματα πάνω στην άμμο της ερήμου
φανταχτερό τίποτα
απλά και μόνο μια συνήθεια.


ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος
ζωγραφική: Πέτρος Κωστούλας

Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

Χειροκροτήματα σε αναμεταδότες ενέργειας.


Αλυσίδα
Άνθος λουλουδιού, ήχοι φυσικοί.
Βουνά, τσουβάλια από πέτρες και χώμα.
Θάλασσα που μας ενώνει με τον αέναο κύκλο της εξέλιξης.
Μερικά χρονάκια αφήνουμε το αποτυπωματάκι μας.
Χειροκροτήματα σε αναμεταδότες ενέργειας.
Απελευθερωμένα μυρμήγκια, μεταφορείς των αρχικών συνθηκών.
Ξεψύχισμα ψείρας. Κραυγή δεινόσαυρου.
Κλίμακα σχετικότητας.
Αλυσίδα.



Ποίηση: Αδαμάντιος Αναστασόπουλος
Πίνακας:Πέτρος Κωστούλας

Τετάρτη, 15 Μαΐου 2013

Δεν χρειάζεται ωκεανός για να πνιγείς




Σαν τόν τυφλό μπροστά στόν καθρέφτη



Ὤ ναί, ξέρω καλά πώς δέν χρειάζεται καράβι γιά

 νά ναυαγήσεις, πώς

δέν χρειάζεται ὠκεανός γιά νά πνιγεῖς.

Ὑπάρχουνε πολλοί πού ναυαγῆσαν μέσα στό 

κοστούμι τους, μές στή βαθιά τους πολυθρόνα,

 πολλοί πού γιά πάντα τούς σκέπασε τό 

πουπουλένιο πάπλωμά τους.

Πλῆθος ἀμέτρητο πνίγηκαν μέσα στή σούπα τους,

 σ’ ἕνα κουπάκι του καφέ, 

σ’ ἕνα κουτάλι του γλυκοῦ...

 Ἄς εἶναι γλυκός ὁ ὕπνος τους ἐκεῖ

βαθιά πού κοιμοῦνται, ἅς εἶναι γλυκός κι 

ἀνόνειρος.

Κι ἅς εἶναι ἐλαφρύ τό νοικοκυριό πού τούς

 σκεπάζει.

Ποίηση: Αργύρης Χιόνης 1943-20011

Τhe wave by Gustave Courbet 1866

Δευτέρα, 13 Μαΐου 2013

Με καίει κακή φωτιά....



Εγώ είμ' εδώ ανυπόταχτος και παραστρατισμένος,
εγώ δαγκώνω με θυμό της φτώχειας το ψωμί,
νόθος της τέχνης είμ' εγώ και της ιδέας διωγμένος
από μιαν έγνοια ο νους θολός, δαρμένο το κορμί.

Ο λύχνος μου στης ιερής μελέτης το τραπέζι
σαν ένα νεκροκάντηλο στα μάτια μου αχνοπαίζει
όλα πολέμια κρύα βιβλία, κοντύλια και χαρτιά.
Με καίει κακιά φωτιά.

Εμέ η ζωή μου πλάνεμα και η γέννησή μου λάθος
το λόγο δεν ορέγομαι, δεν ξέρω το ρυθμό
σέρνουν εμένα δυό άλογα, τ' αράπικο το πάθος
και τ΄ αφροστάλαχτο όνειρο μπορεί και στο γκρεμό.

Ποίηση :Κ.Παλαμάς


Κυριακή, 12 Μαΐου 2013

Ο συμβολισμός των ημερών. Λέξεις κλειδιά: Μαθητές, Εκπαιδευτικοί, Εκπαίδευση, Παρακμή.


Έλαβα από έναν φίλο, το παρακάτω κείμενο. 


Έχει δράκο το παραμύθι της εξουσίας. Έναν δράκο, που απειλεί να κατασπαράξει όποιον διαμαρτύρεται, διαδηλώνει και απεργεί. Έχει δράκο που φροντίζει να σπέρνει το διχασμό και τη διαίρεση ανάμεσα στους κατατρεγμένους.

Για τα δύο λεπτά της δημοσιότητας που «δικαιούσαι» ώστε να υπερασπιστείς τις θέσεις σου «αντιστοιχούν» εκατό λεπτά της εξουσίας για να σε κατατροπώσουν, κύριε καθηγητή μου. Και είναι κρίμα, το ξέρω κύριε καθηγητή μου, στα εκατό λεπτά να στριμώχνονται για να βάλουν εναντίον σου κόμματα από τα οποία περιμένεις να σε στηρίξουν, να σε υπερασπιστούν. Άλλαξαν οι καιροί, κύριε καθηγητή μου.
 Προφανώς έχουν την εντύπωση ότι εξαθλιωμένος και σχεδόν αναξιοπρεπής, μπορείς να διδάσκεις, να εκπαιδεύεις και να διαπαιδαγωγείς.

Το video clip του γνωστού σκηνοθέτη Xavier Dolan που έχει προκαλέσει αντιδράσεις στην Γαλλία.

Παρασκευή, 10 Μαΐου 2013

"ΔΙΑΣΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΝΕΙΛΟ" Από την επικείμενη έκθεσή στην Όπερα του Καΐρου, τον Μάιο.




Βιογραφικά στοιχεία καλλιτέχνη:Ο Ανδρέας Γεωργιάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1972. Ζει και εργάζεται στον Υμηττό. Σπούδασε Γραφιστική στη Σ.Γ.Τ.Κ.Σ. (ΤΕΙ Αθήνας). Παρακολούθησε με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. μαθήματα εικονογράφησης στο Institut d\' Arts Visuels στην Orleans της Γαλλίας. Διδάχθηκε ζωγραφική με δάσκαλο τον Γ. Ρόρρη στο Κέντρο Γραμμάτων και Τεχνών Άποψη (2001-2002) και το Σημείο (2002-2006). Έχει πραγματοποιήσει τέσσερις ατομικές εκθέσεις το 2000 και το 2003 στην Αίθουσα Τέχνης 2+1, το 2009 και το 2011 στο Χώρο Τέχνης “24”, και έχει συμμετάσχει σε σημαντικές ομαδικές: «Η Αίγινα των ζωγράφων», Αίγινα και Αθήνα 2008, «Πάντ’ ανοιχτά, πάντ’ άγρυπνα, τα μάτια της ψυχής μου- αφιέρωμα στο Διονύσιο Σολωμό», Μεσολόγγι 2007, Βενετία & Αθήνα 2008, «Συνέβη στην Αθήνα», Πολ. Κέντρο Μελίνα, Αθήνα 2009, «Ανθρώπινα Μέτρα», Πολ. Κέντρο Μελίνα, Αθήνα 2010, «Ιωάννης Γεννάδιος», Γεννάδειος Βιβλιοθήκη, Αθήνα 2010, «Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη», Θεολογική Σχολή Χάλκης, Κωνσταντινούπολη 2010, «Αλ. Παπαδιαμάντης», Αθήνα 2011, και Πάτρα 2012.
Έχει φιλοτεχνήσει με έργα του βιβλία και δίσκους.  Ανήκει στην καλλιτεχνική ομάδα της Μικρής Άρκτου. 

καλή επιτυχία Ανδρέα!


Teaching is a rewarding job, but only those who do it know what is involved in a teacher's life.

by Teachers' Room

Πέμπτη, 9 Μαΐου 2013

Αὐτὸ τὸ ἀστέρι εἶναι γιὰ ὅλους μας




Θά ῾θελᾳ νὰ φωνάξω τ᾿ ὄνομά σου, ἀγάπη, μ᾿ ὅλη μου τὴν δύναμη.
Νὰ τ᾿ ἀκούσουν οἱ χτίστες ἀπ᾿ τὶς σκαλωσιὲς καὶ νὰ φιλιοῦνται μὲ τὸν ἥλιο
νὰ τὸ μάθουν στὰ καράβια οἱ θερμαστὲς καὶ ν᾿ ἀνασάνουν ὅλα τὰ τριαντάφυλλα
νὰ τ᾿ ἀκούσει ἡ ἄνοιξη καὶ νά ῾ρχεται πιὸ γρήγορα
νὰ τὸ μάθουν τὰ παιδιὰ γιὰ νὰ μὴν φοβοῦνται τὸ σκοτάδι,
νὰ τὸ λένε τὰ καλάμια στὶς ἀκροποταμιές, τὰ τρυγόνια πάνω στοὺς φράχτες
νὰ τ᾿ ἀκούσουν οἱ πρωτεύουσες τοῦ κόσμου καὶ νὰ τὸ ξαναποῦνε μ ὅλες τὶς καμπάνες τους
νὰ τὸ κουβεντιάζουνε τὰ βράδια οἱ πλύστρες χαϊδεύοντας τὰ πρησμένα χέρια τους.

Νὰ τὸ φωνάξω τόσο δυνατὰ
ποὺ νὰ μὴν ξανακοιμηθεῖ κανένα ὄνειρο στὸν κόσμο
καμιὰ ἐλπίδα πιὰ νὰ μὴν πεθάνει.

Νὰ τ᾿ ἀκούσει ὁ χρόνος καὶ νὰ μὴν σ᾿ ἀγγίξει, ἀγάπη μου, ποτέ.


Ποίηση:ΤΑΣΟΣ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗΣ
Πίνακας: De Martino Alessandro

Τετάρτη, 8 Μαΐου 2013

7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση 2013



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ 

ICODL 2013
7ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση 2013
Μεθοδολογίες Μάθησης 
Αθήνα, 8 -10 Νοεμβρίου 2013
Ελληνογερμανική Αγωγή


Οργάνωση
Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΔΑΕ)
Ελληνογερμανική Αγωγή
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – το Περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία


Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο http://www.eap.gr/
Ελληνικό Δίκτυο Ανοικτής & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσηςhttp://www.openet.gr/
Ελληνογερμανική Αγωγή http://www.ea.gr/ea/index.asp?lag=gr
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – το Περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογίαhttp://www.openet.gr/activities/open-journal/
Συμμετέχουν:
Παρατηρητήριο για τη Δημοκρατία και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Εκπαίδευση
Σύλλογος «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»

Θεματικοί άξονες του Συνεδρίου
• Μαθησιακές Διαδικασίες
• Καινοτόμες μαθησιακές διαδικασίες στη δια βίου μάθηση και σχολική εκπαίδευση
• Εφαρμογές και έρευνα στην ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση
• Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συμβατικά εκπαιδευτικά ιδρύματα: αυτόνομα και μικτά μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης
• Σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές στην επικοινωνία, διδασκαλία και μάθηση
• Ανοικτή πρόσβαση και ανοικτή μάθηση: σύγχρονες πολιτικές και στρατηγικές ανάπτυξης
• Ανάπτυξη και Διασφάλιση Ποιότητας στην εκπαίδευση (σχολική, τριτοβάθμια και δια βίου εκπαίδευση)
• Η αξιολόγηση ως μοχλός ανάπτυξης
• εκπαιδευτικό υλικό σε : E-learning, M-learning, D-learning, Online learning

Σημαντικές ημερομηνίες για το Συνέδριο
Πρόσκληση για εισηγήσεις Φεβρουάριος, Μάρτιος, Απρίλιος
Κατάθεση ολοκληρωμένων εισηγήσεων 1η Μαΐου
Ενημέρωση των συγγραφέων 10 Ιουνίου
Κατάθεση τελικών / διορθωμένων εισηγήσεων 10 Ιουλίου
Εγγραφή στη Συνέδριο 5 Σεπτεμβρίου
Συνέδριο 8, 9 και 10 Νοεμβρίου 2013


Κεντρικός Ομιλητής από το εξωτερικό: Alan Tait, Professor of Distance Education and Development at the Open University/UK

Αναδημοσίευση από http://icodl.openet.gr/index.php/icodl/2013

Τετάρτη, 1 Μαΐου 2013

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ: ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ


ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ: ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΕΡΑ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟΥ

Kαι να, αδερφέ μου που μάθαμε να κουβεντιάζουμε ήσυχα, ήσυχα κι απλά…

Πόσο τυχαία είναι μερικές φορές τα καμώματα της ζωής; Ο ποιητής που ύμνησε όσο κανείς άλλος τους αγώνες των εργατών, έτυχε να γεννηθεί μια πρωτομαγιά πριν από 104 χρόνια στη Μονεμβασιά. Από τους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους της σύγχρονης ελληνικής ποίησης και πεζογραφίας, ο Γιάννης Ρίτσος.
Στη διάρκεια της δημιουργικής του πορείας, δημοσίευσε πάνω από εκατό ποιητικές συλλογές και συνθέσεις, εννέα μυθιστορήματα, τέσσερα θεατρικά έργα και πολλές μελέτες. Έκανε επίσης πάμπολλες μεταφράσεις, χρονογραφήματα καθώς και άλλα διάφορα δημοσιεύματα.
Ευτύχησε δε να δει πολλά από τα σημαντικά ποιήματά του να φτάνουν στα χείλη του λαού, μέσω της μελοποίησής τους, κυρίως από τον Μίκη Θεοδωράκη.

Ο "στρατευμένος" ποιητής, όπως συνήθιζαν να τον αποκαλούν, έλαβε μέρος ενεργά στην Εθνική Αντίσταση, εξορίστηκε στη Λήμνο, τη Μακρόνησο και τον Αγιο Ευστράτιο, παρέμεινε όμως πιστός μέχρι το θάνατο στο ΚΚΕ, παρ' ότι εξαιτίας αυτής της "στράτευσης" έχασε το βραβείο Νόμπελ το 1968.
Αποζημιώθηκε όμως όταν το 1975 αναγορεύθηκε επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και το 1977 τιμήθηκε με το Βραβείο Ειρήνης Λένιν. 
Δεν ήταν όμως η μοναδική του βράβευση, καθώς είχε ήδη βραβευθεί το 1956, τη χρονιά της γέννησης της μοναδικής του κόρης Ελευθερίας, με το Α' Κρατικό Βραβείο Ποίησης για το έργο του "Σονάτα του Σεληνόφωτος". 
Η διεθνής ακτινοβολία του Γ. Ρίτσου είναι μεγάλη. Ο Ρίτσος αποτελεί -μαζί με τον Καβάφη, τον Σεφέρη και τον Ελύτη- έναν από τους πιο πολυμεταφρασμένους Ελληνες ποιητές. Έργα του έχουν μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες. Έχει ακόμα αποσπάσει δεκάδες διεθνή βραβεία με κορυφαίο το βραβείο Λένιν (1977).
Ενδεικτική της μεγάλης διεθνούς ακτινοβολίας του είναι η στάση που κράτησαν απέναντί του μεγάλοι καλλιτέχνες αγωνιστές της εποχής. Οταν μετά τον εμφύλιο ο Ρίτσος βρισκόταν εξόριστος και κινδύνευε η υγεία του κινητοποιήθηκαν ο Νερούδα, ο Αραγκόν, ο Πικάσο προκειμένου να σωθεί ο ποιητής.
Οι ίδιοι γίγαντες της παγκόσμιας ποίησης λένε για τον Ρίτσο: «...Πάνε πάνω από είκοσι χρόνια, ωστόσο, που μου φέραν στίχους μεταφρασμένους απ' τα ελληνικά, ενός ποιητή που γι' αυτόν δεν ήξερα τίποτα, να διορθώσω τα γαλλικά τους», λέει ο Αραγκόν... «Άξαφνα ένιωσα ένα σφίξιμο στο λαρύγγι... Στην αρχή δεν το ήξερα πως ήταν ο πιο μεγάλος απ' τους ζώντες ποιητές της εποχής αυτής που είναι η δική μας. Ορκίζομαι πως δεν το ήξερα. Το έμαθα σταδιακά, από το ένα ποίημα στο άλλο». Αργότερα, όταν στα 1972 ο Νερούδα παίρνει το βραβείο Νόμπελ, δηλώνει: «Υπάρχει ένας άλλος ποιητής, που αξίζει πολύ περισσότερο από μένα αυτήν την τιμή, ο Γιάννης Ρίτσος»...
Ο Γιάννης Ρίτσος έφυγε από τη ζωή στις 11 Νοεμβρίου του 1990.

Άλλα βραβεία του μεγάλου μας ποιητή
Μέγα διεθνές βραβείο ποίησης (Βέλγιο, 1972)
Διεθνές βραβείο "Γκεόργκι Δημητρώφ" (Βουλγαρία, 1975)
Mέγα βραβείο ποίησης "Αλφρέ ντε Βινύ" (Γαλλία, 1975)
Διεθνές βραβείο "Αίτνα-Ταορμίνα" (Ιταλία, 1976)
"Βραβείο Ειρήνης του Λένιν" (ΕΣΣΔ, 1977)
Διεθνές βραβείο "Μποντέλο" (1978)




Εργογραφία
Ποιήματα 
«Τρακτέρ », (1934)
«Πυραμίδες», (1935)
«Επιτάφιος», (1936)
«Το τραγούδι της αδελφής μου», (1937)
«Εαρινή συμφωνία», (1938)
«Το εμβατήριο του ωκεανού», (1940)
«Παλιά μαζούρκα σε ρυθμό βροχής», (1943)
«Δοκιμασία», (1943)
«Ο σύντροφός μας», (1945)
«Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο», (1952)
«Αγρύπνια», (1954)
«Πρωινό άστρο», (1955)
«Η σονάτα του σεληνόφωτος», (1956)
«Χρονικό», (1957)
«Αποχαιρετισμός», (1957
«Χειμερινή διαύγεια», (1957)
«Πέτρινος χρόνος», (1957)
«Οι γειτονιές του κόσμου», (1957)
«Οταν έρχεται ο ξένος», (1958)
«Ανυπόταχτη πολιτεία», (1958)
«Η αρχιτεκτονική των δέντρων», (1958)
«Οι γερόντισσες κ' η θάλασσα», (1959)
«Υδρία », (1957)
«Το παράθυρο», (1960)
«Η γέφυρα», (1960)
«Ο Μαύρος Αγιος», (1961)
«Το νεκρό σπίτι», (1962)
«Κάτω απ' τον ίσκιο του βουνού», (1962)
«Το δέντρο της φυλακής και οι γυναίκες», (1963)
«12 ποιήματα για τον Καβάφη», (1963)
«Μαρτυρίες Α», (1963)
«Παιχνίδια τ'ουρανού και του νερού», (1964)
«Φιλοκτήτης», (1965)
«Ρωμιοσύνη», (1966)
«Μαρτυρίες Β», (1966)
«Ορέστης», (1966)
«Όστραβα», (1967)
«Πέτρες, Επαναλήψεις, Κιγκλίδωμα», (1972)
«Η Ελένη», (1972)
«Χειρονομίες», (1972)
«Τέταρτη διάσταση», (1972)
«Η επιστροφή της Ιφιγένειας», (1972)
«Χρυσόθεμις», (1972)
«Ισμήνη», (1972)
«Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», (1973)
«Διάδρομος και σκάλα», (1973)
«Γκραγκάντα», (1973)
«Σεπτήρια και Δαφνηφόρια», (1973)
«Ο αφανισμός της Μήλος», (1974)
«Υμνος και θρήνος για την Κύπρο», (1974)
«Καπνισμένο τσουκάλι», (1974)
«Κωδωνοστάσιο», (1974)
«Χάρτινα », (1974)
«Ο τοίχος μέσα στον καθρέφτη», (1974)
«Η Κυρά των Αμπελιών», (1975)
«Η τελευταία προ Ανθρώπου Εκατονταετία», (1975)
«Τα επικαιρικά», (1975)
«Ημερολόγιο εξορίας», (1975)
«Μαντατοφόρες», (1975)
«Θυρωρείο», (1976)
«Το μακρινό», (1977)
«Γιγνεσθαι», (1977)
«Βολιδοσκόπος», (1978)
Τοιχοκολλητής, (1978)
Τροχονόμος, (1978)
Η Πύλη, (1978)
Το σώμα και το αίμα, (1978)
Μονεβασιώτισσες, (1978)
Το τερατώδες αριστούργημα, (1978)
Φαίδρα, (1978)
Λοιπόν;, (1978)
«Το ρόπτρο»,(1978)
Μια πυγολαμπίδα φωτίζει τη νύχτα, (1978)
«Γραφή Τυφλού»,(1979)
Όνειρο καλοκαιρινού μεσημεριού, (1980)
Διαφάνεια, (1980)
Πάροδος, (1980)
Μονόχορδα, (1980)
«Τα ερωτικά»,(1981)
Συντροφικά τραγούδια, (1981)
Υπόκωφα, (1982)
Μονοβασιά, (1982)
Το χορικό των σφουγγαράδων, (1983)
Τειρεσίας, (1983)
Με το σκούντημα του αγκώνα, (1984)
Ταναγραίες, (1984)
«Ανταποκρίσεις», (1987)
3Χ111 Τρίστιχα, (1987)
Αργά πολύ αργά μέσα στη νύχτα, (1991)



Συλλογές
Ποιήματα - Α τόμος», (1961)
«Ποιήματα - Β τόμος», (1961)
«12 ποιήματα για τον Καβάφη», (1963)
«Μαρτυρίες - Σειρά 1η», (1963)
«Ποιήματα - Γ τόμος», (1964)
«Μαρτυρίες - Σειρά 2η», (1966)
«Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας», (1973)
«Ποιήματα - Δ τόμος», (1975)

Θεατρικά 
«Μια γυναίκα πλάι στη θάλασσα », (1942)
«Πέρα απ'τον ίσκιο των κυπαρισσιών», (1947)
«Τα ραβδιά των τυφλών», (1959)
«Ο λόφος με το συντριβάνι»

Μεταφράσεις
«Α.Μπλόκ: Οι δώδεκα», (1957)
«Ανθολογία Ρουμανικής ποίησης», (1961)
«Αττίλα Γιόζεφ: Ποιήματα», (1963)
«Μαγιακόφσκι: Ποιήματα», (1964)
«Ντόρας Γκαμπέ: Εγώ, η μητέρα μου και ο κόσμος», (1965)
«Ιλία 'Ερεμπουργκ: Το δέντρο», (1966)
«Ναζίμ Χικμέτ: Ποιήματα», (1966)
«Ανθολογία Τσέχων και Σλοβάκων ποιητών», (1966)
«Νικόλας Γκιλλιέν: Ο μεγάλος ζωολογικός κήπος», (1966)
«Α.Τολστόη : Η γκρινιάρα κατσίκα», (1976)
«Φ.Φαριάντ: Ονειρα με χαρταετούς και περιστέρια», (1988)
«Χο τσι Μινχ: Ημερολόγιο της φυλακής» 

WWW.ERT.GR

Καλό Πάσχα σε όλους!





Εύχομαι σε όλους καλό Πάσχα και 


καλή Ανάσταση … ότι μπορεί να συμβολίζει αυτό για τον 



καθένα 


και για όλους μαζί!






Υ.Γ.: «Ο Χριστός του Σαν Χουάν ντε λα Κρουθ» 

από τον πιο εκκεντρικό, αντιφατικό παρανοϊκό, 

προκλητικό και σουρεαλιστή ζωγράφο του 20ου αιώνα. 

Ταιριάζει στην εποχή μας …

by Δ. Ράμμου