"Enterrement à Ornans" (Κηδεία στην Ορνάν)

αισχύλου-ορέστεια

''...Τι έγινε μετά δεν είδα, μα κι αν το είδα δεν το λέω. Αυτό που θα συμβεί όταν συμβεί,θα το γνωρίσεις...μην κλάψεις απο πριν για κάτι που δεν ξέρεις, με το ξημέρωμα θα ρθεί το μέλλον μην φοβάσαι, και όλα θα γίνουν τότε και θα τα μάθεις όλα..'' Aισχύλος-Ορέστεια

Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2011

Ευχές

Χρόνια πολλά με υγεία σε όλο τον κόσμο.


Το 2012 να μας φέρει αγάπη , πρόοδο και δημιουργία!!!

stefarmak.blogspot.com

Ένα ενδιαφέρον blog "γεννήθηκε"

Εδώ κοίτα!


 http://edokoita.blogspot.com/

Πληροφορίες για υποτροφίες, θέσεις εργασίας, βραβεία, διαγωνισμούς, πρακτική άσκηση, εθελοντισμό, προγράμματα επιμόρφωσης & κατάρτισης

Καλή επιτυχία στο http://edokoita.blogspot.com/ και στον φίλο μου τον Γιώργο!!!!






Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Τα βάρη της καλογερικής

Τα βάρη της καλογερικής
Tου Παντελη Μπουκαλα
Δεν περιμένει κανείς από τους καλογέρους να ζουν σαν τα πετεινά του ουρανού που δεν σπέρνουν, δεν θερίζουν ούτε συνάζουν αγαθά σε αποθήκες κι όμως «ο πατήρ ημών ο ουράνιος τρέφει αυτά». Και δεν περιμένει επίσης πως θα τους θρέφουν τα πετεινά του ουρανού, αναλαμβάνοντας τον καθημερινό εφοδιασμό τους. Και να σπείρουν λοιπόν πρέπει και να θερίσουν και να συνάξουν καρπούς στις αποθήκες τους, για τις ανάγκες τους· και τα παραπανίσια, ας τα χαρίσουν στους φτωχούς - εκτός κι αν είναι τόσο ξεσκολισμένοι στα μαθηματικά του βίου που θα βγουν στην αγορά να τα πουλήσουν, για ν' αβγατίσουν τις καταθέσεις τους, συγχέοντας τις τράπεζες με την αγία τράπεζα.
Αλλα πράγματα περιμένει κανείς από τους πνευματικούς του, ακόμα κι αν δεν ανήκει στο στρατόπεδο της πίστης κι έχει τις αμφιβολίες του να του κρατούν το μυαλό σε εγρήγορση: Να μην υπηρετούν δύο κυρίους, με δεύτερο (ή και πρώτο) τον Μαμμωνά. Οσο τους είναι δυνατόν βέβαια, γιατί η καλογερική είναι βαριά και θαύματα δεν ζητάει κανείς κάθε μέρα ούτε και είναι τόσο αθώος ώστε να πιστέψει ότι κάθε μοναστήρι έχει δέκα Αγίους Αντωνίους, ή έστω έναν. Η λαϊκή μας παράδοση άλλωστε, αξιοποιώντας μακραίωνη πείρα, έχει κατασταλάξει όσον αφορά τους ασκητές και τα πάθη τους και, χωρίς περιττές αγιοποιήσεις, ανέθεσε στη δριμύτατη σάτιρα να τους φρονηματίσει με καυστικούς στίχους.
Με τον Μαμμωνά λοιπόν, με τις θεότητες του χρήματος και της κοσμικής εξουσίας, οι ασκητές μας, στην πλειονότητά τους, είχαν ανέκαθεν καλές σχέσεις, ό,τι κι αν σήμαινε αυτό για τη γνησιότητα της ασκητείας τους. Και στους καιρούς μας τα ίδια συμβαίνουν. Αίφνης, όποιος αυτοσυναριθμείται στους χριστιανούς θα έπρεπε να μετράει σαν προσωπική προσβολή και σαν ύβριν το γεγονός ότι η Αγία Ζώνη, «ιδιοκτησίας» Βατοπεδίου, σύρεται σε πολιτικά παίγνια από τους ηγουμένους της μονής, που πότε τη μεταφέρουν στα δώματα αρχόντων για να τους ευλογήσει (του Α. Παπανδρέου παλαιότερα, του Κ. Μητσοτάκη και άλλων κατόπιν) και πότε την καθιστούν τμήμα της προεκλογικής προπαγάνδας του κ. Πούτιν. Σαν προσωπική προσβολή θα έπρεπε να μετρούν οι χριστιανοί και τη χρησιμοποίηση ιερών λειψάνων (όπως του Αγίου Σπυρίδωνος λίγα χρόνια πριν) ως εγγυήσεως στη λήψη τραπεζικών δανείων ή τη χρησιμοποίηση ιερών κειμηλίων ως «άυλης περιουσίας» που το μέγεθός της διευκολύνει γνησίως κοσμικές συναλλαγές.
Μήπως πιστεύει κανείς ότι ο κ. Πούτιν διαμαρτύρεται τώρα, σαν συνήγορος του ηγουμένου Εφραίμ, από ευλάβεια και μόνο; ΄Η μήπως πρέπει να είσαι δύσπιστος Θωμάς και όχι κανονικός άνθρωπος για να υποθέσεις ότι αν ο κ. Καρατζαφέρης άλλα έλεγε επί Βουλγαράκη και άλλα τώρα, δεν το κάνει επειδή, σαν άλλος Σαούλ, βρέθηκε στον δρόμο προς τη Δαμασκό και είδε την αλήθεια σε όραμα; Θα πέσει κεραυνός και θα μας κάψει αν φανούμε τόσο πτωχοί τω πνεύματι.
Kαθημερινή 29/12/2011

Τριάντα επτά χρόνια από το θάνατο του Κώστα Βάρναλη

 Εξαιρετικό αφιέρωμα

email
Αρθρο του/της: Χριστιάννα Λούπαστο www. Palmografos.com

Νίκος Γκάτσος. Ένας Αθάνατος Δημιουργός (100 χρόνια από τη γέννησή του)

Νίκος Γκάτσος. Ένας Αθάνατος Δημιουργός (100 χρόνια από τη γέννησή του). Ένα εξαιρετικό αφιέρωμα στο www. palmografos.gr


Της Γιόλας Αργυροπούλου-Παπαδοπούλου*

*Eπίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και ποιήτρια



Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

Σεισμός 4,0 Μ τώρα

Origin Time Thursday, 29 December 2011, 15:19:35 UTC Magnitude M 4.0 Latitude 38.46°N Longitude 22.06°E Depth 10 km Region Greece Distances 24 km N of Aegion 28 km WSW of Amfissa 156 km WNW of Athina # of Arrivals 47 Location Type Automatic http://www.geophysics.geol.uoa.gr/stations/maps/events/ev111229151834/index.html

Ο Καστοριάδης μιλά για την Εκπαίδευση

Αναδημοσίευση από Ars Longa Vita Brevis

5 χρήσιμες συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν το Facebook


Είχαμε συζητήσει παλιότερα για την μεγάλη επίδραση που έχει το Facebook και γενικά τα social media σε μαθητές και φοιτητές και μέσα από μια έρευνα είχαμε δει πώς η επίδραση ποικίλει ανάλογα το πώς τα χρησιμοποιεί κανείς. Η Jennifer Preston έγραψε, πρόσφατα, ένα ενδιαφέρον άρθρο στους New York Times για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζουν οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία όταν έρχονται αντιμέτωποι με την ασφαλή χρήση των social media, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα ένα εξαιρετικό blog, το Schoolbook, παρακλάδι των NY Times, δημοσίευσε ένα άρθρο με 5 πρακτικές συμβουλές για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να χρησιμοποιήσουν το Facebook εντός ή εκτός της σχολικής τάξης.
Στην Αμερική, ξέρετε, τα περισσότερα σχολεία έχουν μπλοκάρει την πρόσβαση στα social media από τους η/υ του σχολείου για να μην μπορούν να μπαίνουν οι μαθητές τους τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο. Επειδή όμως η τεχνολογία κάθε μέρα βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά, οι προσπάθειες των σχολείων να ελέξγουν την πρόσβαση πεφτούν ολοένα στο κενό.
Πριν 2 μήνες απέκτησα ένα smartphone και από τότε, οπουδήποτε βρίσκομαι, μπορώ να τσεκάρω ό,τι νέο λέγεται στο timeline μου στο Twitter, να ανανεώνω το status μου στο Facebook ακόμα κι όταν βρίσκομαι στο πανεπιστήμιο, να μαθαίνω τι κάνουν οι φίλοι μου στο Facebook και που βρίσκονται ανά πάσα στιγμή μέσω Foursquare. Ένα κινητό τηλέφωνο μου έδωσε, δηλαδή, τη δυνατότητα να κάνω ό,τι κάνω και από τον φορητό μου η/υ όταν βρίσκομαι στο σπίτι.
Περισσότεροι από 350 εκατ. χρήστες του Facebook μπαίνουν στην υπηρεσία από κινητές συσκεύες. Έτσι, οι μαθητές που διαθέτουν κινητό έχουν έναν εναλλακτικό τρόπο να επισκέπτονται την αγαπημένη τους υπηρεσία, ακόμα και όταν το σχολείο τους απαγορεύει την πρόσβαση στο web περιβάλλον του Facebook.
Ας δούμε 5 βασικά πράγματα που πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους οι εκπαιδευτικοί:
1. Ρυθμίσεις απορρήτου [Privacy Settings]
Παίζει να είναι το πιο πολυσυζητημένο και πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι του Facebook. Και όχι άδικα αφού οι όροι χρήσης/απορρήτου έχουν αλλάξει αρκετές φορές, προσπάθησαν να τους κάνουν πιο σαφείς, αλλά το πράγμα παραμένει κάπως μπερδεμένο.
Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε να επιτρέπετε μόνο στους φίλους σας να βλέπουν τα post σας, επιλέγοντας “Friends”. Αυτό μπορεί να γίνει πηγαίνοντας στο βελάκι δίπλα από το “Home” [Αρχική σελίδα], ύστερα “Privacy Settings” [Ρυθμίσεις απορρήτου] και μετά επιλογή στο μεσαίο κυκλάκι κάτω από το “Φίλοι” [Friends] στην ενότητα “Έλεγχος του προεπιλεγμένου απορρήτου” [Control Your Default Privacy].
Μην ξεχνάτε ότι οι ρυθμίσεις απορρήτου μπορούν να γίνουν περισσότερο συγκεκριμένες από τις επιλογές που βρίσκονται ακριβώς από κάτω, με τις ρυθμίσεις “How You Connect” [Πώς μπορείτε να συνδεθείτε], “How Tags Work” [Πώς λειτουργούν οι ετικέτες], ενώ με την επιλογή “Manage Blocking” [Διαχείριση μπλοκαρίσματος] ρυθμίζετε όταν η κατάσταση γίνει… ανυπόφορη.
Με τις πρόσφατες αλλαγές που έγιναν στο Facebook, μπορείτε να περιορίσετε ακόμα περισσότερο την πρόσβαση στα post σας, κατηγοριοποιώντας τους φίλους και ορίζοντας κάποιους περιορισμούς για κάθε κατηγορία φίλων.
2. Ορίστε μια πολιτική χρήσης του Facebook στο σχολείο
Είτε το σχολείο σας επιτρέπει την πρόσβαση στο Facebook είτε όχι, καλό είναι να ορίσετε κάποιους “κανόνες” ορθής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο και χρήσης του Facebook από τους μαθητές. Προτείνετε και στους συναδέλφους σας να την ακολουθήσουν. Μερικά παραδείγματα μπορείτε να δείτε εδώ.
3. Ορίστε μια πολιτική αποδοχής ή μη αιτημάτων φιλίας
Συνοψίζεται στα αγγλικά ως “Friending Policy” και αναφέρεται στα κριτήρια που θα καθορίσουν ποια αιτήματα φιλίας θα αποδεχτείτε και ποια θα απορρίψετε. Σκεφτείτε ότι οι “φίλοι” σας θα έχουν πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες που έχετε κοινοποιήσει, σε φωτογραφίες, post, status και σε οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα κάνετε στο Facebook. Δεν είναι κακό, λοιπόν, να μην αποδεχτείτε όλα τα αιτήματα φιλίας που θα δεχτείτε. Συμβουλέψτε τους μαθητές σας να κάνουν το ίδιο.
Κάτι ακόμα: στην Αμερική επικρατεί ο άγραφος (ή σε μερικές περιπτώσεις και γραπτός) κανόνας, σύμφωνα με τον οποίο ο εκπαιδευτικός δεν επιτρέπεται να αποδεχτεί αιτήματα φιλίας των μαθητών του. Κάτι τέτοιο περνά τα όρια επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών και δημιουργεί ένα κλίμα οικειότητας μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών που μπορεί να προκαλέσει προβλήματα και στις δύο πλευρές. Ωστόσο, αυτό δεν είναι κατακριτέτο εδώ στην Ελλάδα, οπότε το αν θα αποδεχτείτε ή όχι τους μαθητές σας είναι καθαρά δική σας επιλογή.
4. Χρησιμοποιείστε τα group (ομάδες) και τις σελίδες
Ίσως είναι ο καταλληλότερος και πιο “διαφανής” τρόπος να αλληλεπιδράσετε με τους μαθητές σας χωρίς να χρειαστεί να τους “αποδεχτείτε σαν φίλους” σας. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, που μπορεί να αποδειχθεί και αποτελεσματικό, είναι να δημιουργήσετε ένα group για κάποιο συγκεκριμένο μάθημα και να ενθαρρύνετε τους μαθητές σας να συμμετέχουν στη συζητήση που μπορεί να αφορά το υλικό που χρησιμοποιήθηκε στην τάξη ή και να συνεχίσετε μια συζήτηση που λόγω περιορισμένου χρόνου δεν προλάβατε να ολοκληρώσετε.
Το group μπορεί να είναι:
  • Ανοιχτό: Όλοι μπορούν να βλέπουν την ομάδα, τα μέλη της και τις δημοσιεύσεις τους.
  • Κλειστό: Όλοι μπορούν να βλέπουν την ομάδα και τα μέλη της. Μόνο τα μέλη βλέπουν τις δημοσιεύσεις.
  • Μυστικό: Μόνο τα μέλη βλέπουν την ομάδα, ποιος είναι μέλος και τι δημοσιεύουν τα μέλη.
Από την άλλη μια σελίδα στο Facebook μοιάζει με ένα δημόσιο forum προσβάσιμο από οποιονδήποτε έχει λογαριασμό στην υπηρεσία. Όταν κάποιος κάνει “Like” [Μου αρέσει] στη σελίδα, λαμβάνει ενημερώσεις στο “Newsfeed” από το διαχειριστή της σελίδα ή όταν κάποιος σχολιάζει ή δημοσιεύει. Δημιουργείστε, για παράδειγμα, μια σελίδα ώστε να ενημερώνετε τους μαθητές σας για τα προσεχή διαγωνίσματα ή τους γονείς για τις διάφορες δραστηριότητες του σχολείου. Περισσότερα για τις σελίδες μπορείτε να βρείτε εδώ.
5. Να είστε πάντα ενημερωμένοι
Σε έναν ψηφιακό κόσμο που κάθε δευτερόλεπτο παρουσιάζεται κάτι καινούργιο και αλλάζει τα όσα ξέρατε και είχατε ως δεδομένα μέχρι τώρα, το να είστε ενημερωμένοι για το καινούργιο είναι πρόκληση. Για να μη μένετε, λοιπόν, απλός θεατής των εξελίξεων, εκτός από το επίσημο blog της υπηρεσίας δείτε ακόμα και τα allfacebook.com, mashable.com and insidefacebook.com.
Σε κάθε περίπτωση, μην ξεχνάτε να συμβουλεύεστε τη “Βοήθεια” του Facebook. Θα σας βοηθήσει να ξεδιαλύνετε ορισμένα «μελανά σημεία», ενώ μπορεί να σας γλιτώσει από προβλήματα και λάθη σε περιπτώσεις που νομίζατε ότι γνωρίζατε κάτι και αποδείχθηκε το ακριβώς αντίθετο.

Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

"Αυτό που έρχεται" Πωλ Βιριλιό


"Κάτι μας κρύβουν, η κουρτίνα σηκώνεται..." υποψιαζόταν ο Μπέρτολτ Μπρεχτ.
Σ αυτή την αρχή της νέας χιλιετίας, είμαστε πάλι θεατές που περιμένουν αμίλητοι να σηκωθεί η κουρτίνα, χωρίς να τολμούν να πιστέψουν σε ότι θα δουν να έρχεται.
Στο έργο αυτό, εισαγωγικό στη θέση του για το Συνολικό ατύχημα, ο Πωλ Βιριλιό πραγματεύεται τη γέννηση του φιλοσοφικού παραληρήματος, της φιλοτρέλας, μιας προόδου που έχει γίνει αυτοκτονική, και τους τελευταίους ηθοποιούς της.
O Paul Virilio γεννήθηκε το 1932 στο Παρίσι. Σπούδασε αρχιτεκτονική και φιλοσοφία στη Σορβόννη. Εκπαιδεύτηκε στην τέχνη της υαλογραφίας δουλεύοντας κοντά στον Μπρακ και τον Ματίς. Από το 1968 διετέλεσε καθηγητής της αρχιτεκτονικής και το 1975 διορίστηκε γενικός διευθυντής στην Ecole speciale d` architecture στο Παρίσι. Εργάστηκε στο Musee des Arts Decoratifs του Παρισιού και το 1987 τιμήθηκε με το Grand Prix Nazionale για την κριτική στην αρχιτεκτονική. Είναι πολιτικός ακτιβιστής, ειδικός σε θέματα χωροταξίας και στρατηγικής και έχει ηγηθεί κατά της ανεστιότητας και υπέρ της ελεύθερης ραδιοφωνίας. Σήμερα θεωρείται από τους πιο σημαντικούς φιλοσόφους της νεωτερικότητας. Έχει γράψει πολλά βιβλία όπως τα "L` ecran du desert", "La machine de vision", "Esthetique de la disparition", "L` insecurite du Territoire", "L` art du moteur", "La vitesse de liberation. Un paysage d` evenements", και το "Η πληροφορική βόμβα", που κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Νησίδες.