"Enterrement à Ornans" (Κηδεία στην Ορνάν)

αισχύλου-ορέστεια

''...Τι έγινε μετά δεν είδα, μα κι αν το είδα δεν το λέω. Αυτό που θα συμβεί όταν συμβεί,θα το γνωρίσεις...μην κλάψεις απο πριν για κάτι που δεν ξέρεις, με το ξημέρωμα θα ρθεί το μέλλον μην φοβάσαι, και όλα θα γίνουν τότε και θα τα μάθεις όλα..'' Aισχύλος-Ορέστεια

Κυριακή, 30 Οκτωβρίου 2011

Βαθιά πληγή

Βαθιά πληγή
του Λευτέρη Παπαδόπουλου

Μαρία Φαραντούρη: Η τέχνη θέλει αφοσίωση και γνώση - Η Αυγή online

Μαρία Φαραντούρη: Η τέχνη θέλει αφοσίωση και γνώση - Η Αυγή online

Δείξε µου το Facebook σου να σου πω αν προσλαμβάνεσαι - κοινωνία

ΤΟ ΒΗΜΑ - Social Media: Δείξε µου το Facebook σου να σου πω αν προσλαμβάνεσαι - κοινωνία

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2011

Το Google σαν λυσάρι

Το Google σαν λυσάρι | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Ή με τους ήρωες του «ΟΧΙ» ή με τους φαύλους του «ναι σε όλα» | Πολιτική | Ελευθεροτυπία

Ή με τους ήρωες του «ΟΧΙ» ή με τους φαύλους του «ναι σε όλα» | Πολιτική | Ελευθεροτυπία

Ἀναβάσεις: 28-10-11 Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ: «Όχι στη νέα Κατοχή» (Βίντεο)

Ἀναβάσεις: 28-10-11 Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ: «Όχι στη νέα Κατοχή» (Βίντεο)

ό,τι θέλει να ακούσει ο λαός.......

Από θρίαμβο σε θρίαμβο

kathimerini.gr - Από θρίαμβο σε θρίαμβο
του Παντελή Μπουκάλα

Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου 2011

Στους μεταγενέστερους....

Αλήθεια, σε μαύρα χρόνια ζω!
Τα λόγια που δεν κεντρίζουν
Είναι σημάδι χαζομάρας.
Ένα λείο μέτωπο, αναισθησίας.
Εκείνος που γελάει
Δεν έχει μάθει ακόμα
Τις τρομερές ειδήσεις.
Μα τι καιροί λοιπόν ετούτοι, που
Είν' έγκλημα σχεδόν όταν μιλάς για δέντρα
Γιατί έτσι παρασιωπάς χιλιάδες κακουργήματα!
Αυτός εκεί που διασχίζει ήρεμα το δρόμο
Ξέκοψε πια ολότελα απ' τους φίλους του
Που βρίσκονται σ' ανάγκη.

Είναι σωστό: το ψωμί μου ακόμα το κερδίζω.
Όμως πιστέψτε με: Είναι εντελώς τυχαίο.
Απ' ό,τι κάνω, τίποτε δε μου δίνει
Το δικαίωμα να φάω ως να χορτάσω.
Έχω γλιτώσει κατά σύμπτωση.
(Λίγο η τύχη να μ' αφήσει, χάθηκα.)
Μου λένε: Φάε και πιες!
Να 'σαι ευχαριστημένος που έχεις!
Μα πώς να φάω και να πιω, όταν
Το φαγητό μου τ' αρπάζω από τον πεινασμένο, όταν
Κάποιος διψάει για το ποτήρι το νερό που έχω;
Κι ωστόσο, τρώω και πίνω.

Θα 'θελα ακόμα να 'μουνα σοφός.
Τ' αρχαία βιβλία λένε τί είναι η σοφία:
Μακριά να μένεις απ' τις επίγειες συγκρούσεις
Και δίχως φόβο τη λιγοστή ζωή σου να περνάς.
Θεωρούν σοφό ακόμα
Το δρόμο σου να τραβάς αποφεύγοντας τη βία
Στο κακό ν' ανταποδίνεις το καλό
Να μη χορταίνεις τις επιθυμίες σου,
Αλλά να τις ξεχνάς.
Μου είναι αδύνατο να πράξω όλα τούτα:
Αλήθεια, σε μαύρα χρόνια ζω!

Ήρθα στις πόλεις την εποχή της αναστάτωσης
Όταν εκεί, βασίλευε η πείνα.
Ήρθα μες στους ανθρώπους
Στην εποχή της ανταρσίας
Και ξεσηκώθηκα μαζί τους.
Έτσι κύλησε ο χρόνος
Που πάνω στη γη μου δόθηκε.

Το ψωμί μου το 'τρωγα ανάμεσα στις μάχες.
Για να κοιμηθώ, πλάγιαζα ανάμεσα στους δολοφόνους.
Αφρόντιστα δινόμουνα στον έρωτα
Κι αντίκριζα τη φύση δίχως υπομονή.
Έτσι κύλησε ο χρόνος
Που πάνω στη γη μου δόθηκε.

Στον καιρό μου,
Οι δρόμοι φέρνανε στη λάσπη.
Η μιλιά μου με κατέδιδε στο δήμιο.
Λίγα περνούσαν απ' το χέρι μου.
Όμως, αν δεν υπήρχα..
Οι αφέντες θα στέκονταν πιο σίγουρα,
αυτό έλπιζα τουλάχιστον.
Έτσι κύλησε ο χρόνος
Που πάνω στη γη μου δόθηκε.

Οι δυνάμεις ήτανε μετρημένες.
Ο στόχος βρισκότανε πολύ μακριά.
Φαινόταν ολοκάθαρα, αν και για μένα..
Ήταν σχεδόν απρόσιτος.
Έτσι κύλησε ο χρόνος
Που πάνω στη γη μου δόθηκε.

Εσείς, που θ' αναδυθείτε
Μέσ' απ' τον κατακλυσμό
Που εμάς μας έπνιξε,
Όταν για τις αδυναμίες μας μιλάτε
Σκεφτείτε
Και τα μαύρα χρόνια
Που εσείς γλυτώσατε
Εμείς περνάγαμε, αλλάζοντας χώρες
Πιο συχνά από παπούτσια,
Μέσα από ταξικούς πολέμους,
Απελπισμένοι σα βλέπαμε,
Την αδικία να κυριαρχεί και
Να μην υπάρχει εξέγερση.

Κι όμως το ξέραμε:
Ακόμα και το μίσος ενάντια στην ευτέλεια
Παραμορφώνει τα χαρακτηριστικά.
Ακόμα κι η οργή ενάντια στην αδικία
Βραχνιάζει τη φωνή.
Αλίμονο, εμείς που θέλαμε
Να ετοιμάσουμε το δρόμο στη φιλία
Δεν καταφέρναμε...
Να 'μαστε φίλοι ανάμεσά μας.

Όμως εσείς, όταν θα ‘ρθει ο καιρός
Ο άνθρωπος να βοηθάει τον άνθρωπο
Να μας θυμάστε
Με κάποιαν ε π ι ε ί κ ε ι α.

Μπ. Μπρεχτ
(μτφ. Τίτος Πατρίκιος)
(δανεισμένο από την Βίκυ Μαράτου)

Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2011

Ο επίλογος - Τάσος Λειβαδίτης



Κι αν έφτασα τόσο μακριά, ήταν για να μην ακούσω που δε μου αποκρίθηκαν

κι αχ, πλανήθηκα πολύ σε δρόμους, ακολουθώντας τούτο η εκείνο, κληρονόμος μιας ανεξήγητης ώρας: τότε που όλα θα εξηγηθούν, χωρίς λόγια ή και χωρίς να υπάρχουμε καν — όταν, τέλος, ξαναγύρισα η πόλη είχε λεηλατηθεί, τα βαγόνια αναποδογυρισμένα,

η εξέγερση ήταν πια παρελθόν κι όσοι απόμεναν όρθιοι πυροβολούσαν ακόμα
για ένα φτωχό έπαθλο στα υπαίθρια σκοπευτήρια και το βράδυ «τι ώρα είναι;» ρωτάς, «οχτώ» σου απαντάνε, με τέτοιες άθλιες βεβαιότητες ζούμε και κανείς δεν είδε το έγκλημα — αφού το τέλειο έγκλημα έγινε εκεί που δεν μπορεί πια τίποτα να συμβεί.

Όμως εγώ υπήρξα ανυπόμονος σαν κάποιον που ανοίγει την ομπρέλα του σε καιρούς ξηρασίας (ίσως γιατί δε θέλει να ξεχάσει),ή κάποιον που ντύνεται γυναίκα για να πει ένα ψέμα ακόμα παιδικό —
μη μ’ αδικείτε, λοιπόν, αν έκλεισα τα μάτια, ήταν για να υπερασπίσω τον κόσμο
ή θυμόμουν τα χέρια της μητέρας καθώς έβαζαν τη σκούπα πίσω απ’ τη χαλαρωμένη πόρτα— στερεώνοντας ίσως κάτι πιο μακρινό,

ενώ το κοιμητήρι, αντίκρυ, θρόιζε απαλά, σαν το σύντομο επίλογο ενός μυστηρίου.


Τάσος Λειβαδίτης, Ο επίλογος, από τη συλλογή Ανακάλυψη, ενότητα, Εκκρεμότητες, Τόμος 2 της τρίτομης έκδοσης του Κέδρου, σελίδα 362

Rembrandt / Head of a Pilgrim



Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2011

kathimerini.gr - Ολος ο κόσμος μια πλατεία...

kathimerini.gr - Ολος ο κόσμος μια πλατεία...
Παντελής Μπουκάλας

Πέδρο Αλμοδόβαρ: Από τη μαδριλένικη μοβίδα στην ωριμότητα - Η Αυγή online

Μέρες εξέγερσης και στα κοινωνικά δίκτυα | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Το μουσικό σύμπαν του Almodovar

Το μουσικό σύμπαν του Almodovar

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

Οι αποτελεσματικοί δάσκαλοι:

  1. δείχνουν ενθουσιασμό,
  2. κάνουν καλή διαχείριση της τάξης,
  3. παρέχουν στους μαθητές τους τη μέγιστη ευκαιρία να μάθουν,
  4. διατηρούν ένα  ακαδημαϊκό επίπεδο,
  5. έχουν υψηλές προσδοκίες για το τι μπορούν να επιτύχουν οι μαθητές τους,
  6. είναι προσανατολισμένοι στο επιχειρείν και στην εργασία,
  7. εμπλέκουν όλους τους μαθητές στο μάθημα,
  8. χρησιμοποιούν στρατηγικές για να κρατήσουν τους μαθητές στην εργασία, παραγωγικούς και με κίνητρα να μάθουν,
  9. επιβάλλουν δομή στο περιεχόμενο που πρέπει να καλύψουν/διδάξουν,
  10. παρουσιάζουν τη νέα γνώση βήμα-βήμα,
  11. χρησιμοποιούν άμεσες (απευθείας/ρητές) διαδικασίες διδασκαλίας, όταν χρειάζεται,
  12. χρησιμοποιούν σαφείς οδηγίες και εξηγήσεις,
  13. χρησιμοποιούν μια μεγάλη ποικιλία από στυλ διδασκαλίας, μεθόδους και πόρους,
  14. συχνά επιδεικνύουν κατάλληλες στρατηγικές προσέγγιση μιας εργασίας,
  15. παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς τι κάνουν οι μαθητές σε όλη τη διάρκεια του μαθήματος,
  16. προσαρμόζουν τη διδασκαλία στις ατομικές ανάγκες και ξαναδιδάσκουν ένα περιεχόμενο, αν χρειαστεί,
  17. παρέχουν συχνή ανατροφοδότηση στους μαθητές τους,
  18. χρησιμοποιούν πολλές ερωτήσεις για να εμπλέξουν τους μαθητές τους να συμμετέχουν και για να ελέγξουν την κατανόησή τους,
  19. διαφοροποιούν τις ερωτήσεις τους, σύμφωνα με την ικανότητα των μαθητών τους,
  20. δαπανούν πολύ χρόνο σε διαδραστική διδασκαλία στην τάξη, αλλά, επίσης, χρησιμοποιούν, κατά περίπτωση, ομαδικές δραστηριότητες και συνεργασίες.
Ο Δάσκαλος του σχολείου, The school teacher, Jan Steen, 1668, Μπαρόκ Ολλανδία

Ο αποτελεσματικός δάσκαλος « multiplication

από το blog του καθηγητή της ΑΣΠΑΙΤΕ κ.Οικονόμου

Κριτική: Μεσάνυχτα στο Παρίσι (Γούντι Άλλεν) | Belbo

Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2011

filoftero: «Ζούμε πια με έναν μηχανισμό φόβου»

filoftero: «Ζούμε πια με έναν μηχανισμό φόβου»: ΕΝΑΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ» από την Κύπρο (εργάζεται στο υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού -εκεί, βλέπετε, αυτά τα δύο πάνε μαζί, όπως πρ...

Κώστας Μπαλάφας (1920-2011): Εστιάζοντας στις απόψεις ενός φωτογράφου - Η Αυγή online

Κώστας Μπαλάφας (1920-2011): Εστιάζοντας στις απόψεις ενός φωτογράφου - Η Αυγή online

kathimerini.gr - Η μηχανή του χρόνου και οι μαύρες τρύπες

kathimerini.gr - Η μηχανή του χρόνου και οι μαύρες τρύπες

ΤΟ ΒΗΜΑ - Ολα για τον Πέδρο Αλμοδόβαρ - πολιτισμός

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

ΤΟ ΒΗΜΑ - Συστεμική αναπλαισίωση: κανείς δεν μας είπε ότι δεν μπορούμε - blogs

ΤΟ ΒΗΜΑ - Συστεμική αναπλαισίωση: κανείς δεν μας είπε ότι δεν μπορούμε - blogs

Πατριαρχικές περιηγήσεις του καλού καιρού -

Πατριαρχικές περιηγήσεις του καλού καιρού

Σε θέση άμυνας το ΚΚΕ - Η Αυγή online

Ο Ναυτίλος στον καιρό της κρίσης | Έντυπη Έκδοση | Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπίας

Ο Ναυτίλος στον καιρό της κρίσης | Έντυπη Έκδοση | Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπίας

Επτά μπλόγκερ στις εκλογικές λίστες | Έντυπη Έκδοση | Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπίας

Επτά μπλόγκερ στις εκλογικές λίστες | Έντυπη Έκδοση | Έντυπη Έκδοση Ελευθεροτυπίας

Νομπέλ στη γλώσσα της ποίησης | Πολιτισμός

Νομπέλ στη γλώσσα της ποίησης | Πολιτισμός-Ψυχαγωγία | Μουσική, Χορός, Θέατρο, Συναυλίες, Ταξίδια

Για μια αριστερά στο ύψος των περιστάσεων | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Για μια αριστερά στο ύψος των περιστάσεων | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Επτά δρόμοι για την κοινωνία | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Επτά δρόμοι για την κοινωνία | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

kathimerini.gr - Το Σύνταγμα και ο κύριος Μεϊντάνης

kathimerini.gr - Το Σύνταγμα και ο κύριος Μεϊντάνης

Κυριακή, 2 Οκτωβρίου 2011

| Το Φιλί Ανάποδα, Τηλέμαχου Τσαρδάκα

Patras City | Το Φιλί Ανάποδα, Τηλέμαχου Τσαρδάκα

forfree :: ΠΡΟΒΟΛΕΣ :: 12o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας

forfree :: ΠΡΟΒΟΛΕΣ :: 12o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτρας

ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑΣ

ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΤΗΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑΣ

Σκέψεις για μια αριστερά στο ύψος των περιστάσεων | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία

Σκέψεις για μια αριστερά στο ύψος των περιστάσεων | Άρθρα και Στήλες | Από την Ελευθεροτυπία